АН-225 – перший зліт «Мрії» – Вся Україна

АН-225 – перший зліт «Мрії»

«Мрію» будували виключно для перевезення різних космічних вантажів зверху на фюзеляжі. Фактично це глибока модифікація АН-124. У той час Радянський Союз робив орбітальний корабель «Буран» (аналог американського шатла) та ракету «Енергію». Щоб не доставляти їх у напіврозібраному стані, ставилося завдання, щоб вони були зібрані й відпрацьовані на заводах виробниках у Москві, Підмосков’ї та в Куйбишеві (нині Самара). Після цього літак «Мрія» перенісся на Байконур.

Також паралельно на базі «Мрії» військові в СРСР розробляли систему 9А-10485, а разом з НВО «Молния» її комерційну версію – систему «МАКС». МАКС – це так звана багаторазова авіаційно-космічна система, яка передбачала запуск невеликого орбітального корабля й ракет з літака АН-225.

Це саме те, до чого американці прийшли не так давно. Почали розробляти літак Стратоланч. Якщо хтось пам’ятає, це такий, з розмахом крила мало не 110 метрів, двома фюзеляжами, де під низ крила по центру кріпилися ракети. Але, на жаль, засновник розробки помер. Україна могла б запропонувати другу «Мрію» під цей проект.

Але нічого цього не сталося. Коли у 1993 розбився перший літак, то все зупинилося, тому що всі зусилля були кинуті на будівництво другого дослідного літака АН-70. А потім, несподівано, на початку 2000-х була команда підготувати всі графіки під укомплектування, доопрацювання й сертифікацію літака АН-225. Його розкрутили, сертифікували під перевезення вантажів усередині фюзеляжу та почали шукати замовників на перевезення.

Літали на початку, здебільшого, на різні виставки й іноді перевозили комерційні вантажі. Так, опрацьовували перевезення на цьому літаку ректифікаційної колони масою 180 тонн діаметром 6 метрів зверху на фюзеляжі. До керівництва звернулася компанія з Москви, потрібно було колону ректифікації з Самари перевезти в Ухту, аж на північ. І, якби вони доставляли звичайним способом, спочатку по річці, потім по морю, потім по суші, то у них пішло б на це два роки, а «Мрія» могла це зробити, ну, буквально за два-три місяці. В результаті, цей проект зупинився. Потім «Мрія» виконувала один-два польоти, а то іноді й раз на два роки літала, якщо підвертався такий величезний комерційний вантаж який не міг перевезти «Руслан».


Від Luckyads


Від Giraff


Від Smi.biz

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *